Triumph Motorcycles en The Distinguished Gentleman’s Ride vernieuwen samenwerking voor de komende vijf jaar
Dat beide partijen de belangrijke samenwerking willen verderzetten, benadrukt het succesverhaal van de DGR in al zijn perspectieven. Het is enerzijds een geldinzamelingsactie voor en bewustwording rond het onderzoek naar prostaatkanker en mentale gezondheid bij mannen. Anderzijds groeide het evenement ook uit tot een massaal en fanatiek groepsgebeuren voor de hele motorrijdersgemeenschap, met duizenden deelnemers wereldwijd.
Op 28 september 2014 vond de eerste door Triumph gesponsorde DGR plaats in 58 landen, 257 steden en met 20.000 stijlvol geklede klassieke en vintage motorrijders. Goed voor een totale opbrengst van 1,5 miljoen dollar. De aantallen groeiden tot 79 landen, 410 steden, 37.000 rijders en 2,3 miljoen dollar in 2015. De daaropvolgende editie in 2016 was goed voor 90 landen, 57.000 rijders en 3,6 miljoen dollar en de cijfers bleven jaar na jaar stijgen tot een absolute topeditie in 2019 met 116.000 deelnemers verspreid over 104 landen in alle uithoeken van de wereld en een opbrengst van maar liefst 6 miljoen dollar.
De datum van het evenement verhuisde in 2021 ook van september naar mei.