TRIUMPH EN BAJAJ WERELDWIJD PARTNERSCHIP

Triumph Motorcycles en Bajaj Auto India zijn vandaag formeel begonnen met hun spannende, lange termijn, partnerschip (zonder aandelen) in Pune, India. Dit is een uniek moment, waarop twee bedrijven van wereldklasse, die zowel gepassioneerd als productgericht zijn, samenkomen om een gloednieuwe reeks “mid-capacity motorcycles” te bouwen.

Het partnerschap zal de twee bedrijven met hun respectievelijke sterke punten op het gebied van motoren met grote en kleine cilinderinhoud doen samenwerken om een reeks motorfietsen in het mid-capacity-segment te ontwerpen, te ontwikkelen en te produceren.

Het iconische merk Triumph  zal proberen zijn wereldwijde bereik verder uit te breiden, waarbij het partnerschap een nieuwe kans biedt voor dit middensegment en een nieuw toegang is tot verschillende opkomende markten met een hoog volume, waaronder India en andere Aziatische markten.

De strategische samenwerking zal beide partijen ten goede komen, aangezien Bajaj een van Triumphs belangrijkste distributiepartners zal worden in cruciale nieuwe markten voor het Triumph-merk over de hele wereld.  In de toekomst zal Bajaj de Indiase distributieactiviteiten van Triumph overnemen, op een datum die nog moet worden bevestigd, waarbij gebruik wordt gemaakt van de grote expertise die Bajaj in deze regio heeft. In hun andere belangrijke overzeese markten, waar Triumph momenteel niet aanwezig is, zal Bajaj Triumph vertegenwoordigen en de nieuwe middenklassemotoren aanbieden als onderdeel van het volledige Triumph-assortiment.  In alle andere markten waar Triumph op dit moment aanwezig is, zullen de motorfietsen die vanuit dit partnerschap zijn ontwikkeld, aansluiten bij het huidige Triumph-productaanbod en wereldwijd worden gedistribueerd door het Triumph-dealernetwerk. Dit zal de potentie van het merk op wereldwijde schaal echt losmaken.

De Triumph-Bajaj samenwerking zal de krachten bundelen op het gebied van: ontwerp, technologie, kostenconcurerende productie en een uitgebreide kennis van de belangrijkste doelmarkten om een reeks van winnende producten en zakelijk succes te leveren.

De samenwerking zal een nieuwe reeks van motoren bouwen in het middensegment (200- 750 cc) en meerdere opties bieden om verschillende segmenten in deze klasse te bedienen. Het product aanbod zal begeerlijk en betaalbaar worden, met een gerichte prijsstelling vanaf INR 2 lacs in India. Dit creëert nieuwe toegang voor het Triumph-gamma over de gehele wereld en zorgt ervoor dat Triumph kan concurreren in belangrijke grote segmenten van de wereldwijde motorfietsenmarkt en nieuwe klanten kan aantrekken voor het merk.

De CEO van Triumph Motorcycles, Nick Bloor, zei: "Dit is een belangrijk partnerschap voor Triumph en ik ben blij dat deze nu formeel van start is gegaan.  De producten die uit deze samenwerking voortkomen, brengen ons merk niet alleen in cruciale nieuwe markten, maar helpen ook een jonger, maar nog steeds veeleisend klantenpubliek aan te trekken en zijn een nieuwe stap in onze ambities om wereldwijd uit te breiden, met name in de snelgroeiende markten van Zuidoost-Azië, maar stimuleren ook de groei in meer verzadigde markten zoals Europa".

Rajiv Bajaj, Directeur van Bajaj Auto India, zei: "Het Triumph-merk is een iconisch merk over de hele wereld. We hebben er dus alle vertrouwen in dat er in India en andere opkomende markten een enorme behoefte zal zijn voor deze nieuwe producten. We kijken ernaar uit om samen te werken met zo'n beroemd motorbedrijf en om elkaars sterke punten en expertise te gebruiken om de relatie tot een succes te maken voor iedereen".

Over Triumph

De Triumph Moto2™ 765 cc-racemotor is een ontwikkeling van de toonaangevende Street Triple RS 765 cc-roadmotor in zijn klasse en produceert meer dan 140 pk en dezelfde unieke sound. Triumph Motorcycles werd voor het eerst opgericht in 1902 en vierde in 2019 117 jaar motorfietsproductie. Al meer dan drie decennia lang is Triumph Motorcycles gevestigd in Hinckley, Leicestershire, en heeft het bedrijf iconische motorfietsen geproduceerd die een perfecte combinatie vormen van authentiek design, karakter, charisma en prestaties.

Met meer dan 60.000 motorfietsen per jaar is Triumph de grootste Britse motorfietsfabrikant en heeft het zo'n 650 dealers over de hele wereld. Deze focus, innovatie en technische passie heeft vandaag de dag geleid tot een breed scala aan motorfietsen die geschikt zijn voor alle motorrijders, waaronder de prachtige nieuwe Rocket R en GT, de nieuwe high-performance Thruxton RS en Street Triple 765 RS, de iconische Scrambler 1200, de epische Speed Triple, de klasse die de Tiger 800 definieert, de transcontinentale Tiger 1200, de iconische Triumph Bonneville-familie met de verbluffende Speed Twin, Bonneville Bobber, de toegankelijke Street Twin, Street Scrambler en de iconische Bonneville T120 en T100, plus een opwindende en toegankelijke A2-serie Triumph-motorfietsen.

Triumph Motorcycles is de Official Bike Partner geworden van de nieuwe James Bond Blockbuster-film - No Time To Die, waarin zowel de nieuwe Tiger 900 als de Scrambler 1200 XE in deze spannende nieuwe film te zien zijn. Triumph heeft momenteel wereldwijd ongeveer 2.000 medewerkers in dienst en heeft dochterondernemingen in het Verenigd Koninkrijk, Noord-Amerika, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Japan, Zweden (Scandinavië), de Benelux, Brazilië, India, Thailand en China, evenals een netwerk van onafhankelijke distributeurs. Triumph heeft productiefaciliteiten in Hinckley, Leicestershire en Thailand en CKD-faciliteiten in Brazilië en India.

De Triumph Bonneville, die de beroemde naam heeft gekregen om Triumphs snelheidsrecord in 1956 op de Bonneville Salt Flats in Utah, VS, te vieren, was de originele Britse superbike en een racewinnaar die opdook uit het niets met beroemde motorrijders uit het verleden vanwege het legendarische rijgedrag, de stijl en het karakter van de motor. Het is dat rijgedrag, karakter en stijl, gecombineerd met moderne rijdersgerichte technologie, die de nieuwe Bonneville-familie vandaag de dag tot DE authentieke moderne klassieke keuze maakt.

Triumph heeft een roemruchte racegeschiedenis, die in bijna elke klasse en op elk gebied van motorsportprestaties meedoet en wint. Van het winnen van de tweede Isle of Man TT in 1908 tot aan de jaren zestig van de vorige eeuw, tot aan de hedendaagse raceprestaties met de 675 cc Triumph triple powered 2014 Daytona 200, de overwinning van de Isle of Man Supersports TT in 2014, de Britse Supersports-titels in 2014 en 2015 en de World SuperSport race, en ook dit jaar weer met een overwinning op de Isle of Man Supersports TT, die wordt bestuurd door Peter Hickman. En natuurlijk met de nieuwe generatie 765 cc-driecilinder motor die het 2019 Moto2™-kampioenschap aandrijft, gaat de Triumph-racelegende verder. Triumph zette de Moto2™ aan tot 14 nieuwe ronderecords, 12 records op het circuit en 18 topsnelheden uit 19 races in 2019, waaronder de eerste 300+km/h topsnelheid voor een Moto2™-machine.

Over BAJAJ Auto Limited

Het vlaggenschipbedrijf van de Bajaj Groep werd opgericht onder de Companies Act, 1956, en heeft zijn zetel te Mumbai - Pune Road, Akurdi, Pune - 411 035. De Bajaj Groep behoort tot de top 10 van bedrijven in India. Opgericht in 1926, op het hoogtepunt van de Indiase onafhankelijkheidsbeweging van de Britten, heeft de Groep een roemruchte geschiedenis. De integriteit, toewijding, vindingrijkheid en vastberadenheid om te slagen die vandaag de dag kenmerkend zijn voor de Groep, zijn vaak terug te voeren op de geboorte van de Groep in die dagen van meedogenloze toewijding aan een gemeenschappelijke zaak. Shri Jamnalal Bajaj, oprichter van de Groep, was een nauwe vertrouweling en discipel van  Mahatma Gandhi. Het bedrijf is de derde grootste motorfabrikant ter wereld, de tweede grootste motorfabrikant van India en 's werelds grootste fabrikant van driewielers. Het bedrijf heeft zijn productiefaciliteiten gevestigd in Chakan bij Pune, Waluj bij Aurangabad en in Pant Nagar in Uttarakhand. De motorfietsen en driewielers van het bedrijf worden in heel India verkocht met een breed netwerk van dealers. Het bedrijf heeft in FY 2018-19 een opmerkelijke verkoop van 5 miljoen twee- en driewielers gerealiseerd, de hoogste ooit in haar geschiedenis.

In het boekjaar 2018-19 boekte het bedrijf een totale omzet van ₹ 318 Bn (USD 4,61 Bn), de hoogste van het bedrijf ooit, ondanks de ongunstige wereldwijde en binnenlandse economische situatie. De vennootschap is de grootste exporteur van 2- en 3-wielers in India en exporteerde in 2018-19 meer dan 2 miljoen stuks, wat 40% van de productie vertegenwoordigt naar meer dan 79 landen via een uitgebreid netwerk van internationale distributeurs over de hele wereld.

Het bedrijf heeft een intern, ultramodern R&D-centrum dat actief bezig is met de ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën die de groei van het bedrijf stimuleren. De motormerken - PULSAR en BOXER zijn in veel landen van de wereld topmerken. BOXER is een toonaangevend motormerk in Afrika en PULSAR, AVENGER, PLATINA en CT zijn iconische merken in India en verschillende overzeese landen.

Met 15 miljoen geëxporteerde voertuigen in meer dan 79 landen is Bajaj echt "The World's Favourite Indian". Het is India's nr.1 motorexporteur met 2 van de 3 motoren die internationaal worden verkocht met een Bajaj-badge. De onwrikbare inzet van het bedrijf voor het bouwen van de beste 2-wielers ter wereld door middel van ontwerp, technologie, kwaliteit en klanttevredenheid heeft het tot het meest zichtbare Indiase merk over de hele wereld gemaakt. De wereldwijde omzet van het bedrijf heeft de afgelopen tien jaar meer dan 13 miljard dollar aan buitenlandse valuta opgeleverd.

Vragen?

Onze diensten
iconentriumph-eng-accessories
iconentriumph-eng-clothing
iconentriumph-eng-finance
iconentriumph-eng-insurance
iconentriumph-eng-occassions
Ontvang de nieuwsbrief

Aboneer op onze gratis nieuwsbrief om up-to-date te blijven over evenementen en acties!